نکات ایمنی مرتبط با استفاده از کولرگازی یونیوا پس از خرید از نمایندگی رسمی یونیوا به شما کمک می‌کند که محیطی ایمن را برای خود و عزیزانتان به وجود بیاورید. بعد از خرید کولر گازی نوبت به نصب آن می‌رسد، نصب کولر گازی یک کار کاملا تخصصی است و شما باید این کار را به یک فرد متخصص بسپارید.

یکی از مهمترین مواردی که توصیه می‌شود در زمان نصب مد نظر قرار دهید، عدم نصب کولر در محیطی است که خیس است یا رطوبت زیادی دارد. این مسئله از چندین جهت مد نظر قرار دارد. اگر کولر را در یک محیط خیس و مرطوب نصب کنید، در مرحله اول به ساختار داخلی کولر آسیب وارد می‌شود و خطر سوختگی کولر وجود دارد. موضوع دیگری که در رابطه با عدم نصب کولر در یک محیط خیس و مرطوب باید مد نظر قرار دهید این است که این کار می‌تواند منجر به آتش‌سوزی شود و به زودی مشکلات زیادی را به وجود می‌آورد. 

نکات ایمنی مرتبط با استفاده از کولرگازی یونیوا

انتخاب مسیر مناسب برای نصب لوله‌ها

زمانی که صحبت از نکات ایمنی مرتبط با استفاده از کولرگازی یونیوا می‌شود، اولین موضوعی که باید به آن توجه داشته باشیم، انتخاب مسیر مناسب برای نصب لوله‌ها است. بهتر است بدانید لوله‌ها نباید در مسیری نصب شوند که خمیدگی زیادی وجود دارد. اگر این اتفاق رخ دهد، به زودی مشکلات زیادی برای کولر به وجود می‌آید و دیگر کارآیی لازم را نخواهد داشت. همچنین، باید بدانید که لوله‌ها مسی هستند و خمیدگی زیاد می‌تواند به ساختار انها آسیب وارد کند و ممکن است حتی دیگر کولر در محیط‌های دیگر قابل استفاده نباشد. بنابراین، ابتدا مسیر مناسب را پیدا کنید که از این مشکلات جلوگیری کنید.

محل را تمیز کنید 

مسئله دیگری که باید به عنوان نکات ایمنی مرتبط با استفاده از کولرگازی یونیوا مد نظر قرار دهید، تمیز کردن محیط است. این مسئله زمانی اهمیت پیدا می‌کند که محیط برای مدتی خالی از سکنه بوده است و ناگهان تصمیم گرفته می‌شود که محیط برای سکونت آماده شود. ابتدا باید محیط به صورت کامل آماده شود و تمامی گردوغباری که وجود دارند، از بین رود. حتی توصیه می‌شود پنجره‌ها را باز بگذارید و یا یک پنکه در محیط بگذارید که گردوغبار بروند و هوا در محیط جاری شود. این مسئله بسیار مهم است و می‌تواند به افراد کمک کند، کولر را با رعایت کامل تمامی نکات نصب کنند.

نکات ایمنی مرتبط با استفاده از کولرگازی یونیوا

قبل از نصب، کولر نباید به برق باشد

مسئله دیگری که باید به عنوان نکات ایمنی مرتبط با استفاده از کولرگازی یونیوا مد نظر قرار دهید، عدم نصب کولر به برق است. برخی از افراد به این مسئله توجهی ندارند و کولر خود زمانی که به جریان الکتریسیته وصل است،  آن را نصب می‌کنند. این مسئله مشکلات زیادی را به وجود می‌آورد. به طور مثال، ممکن است آتش‌سوزی رخ دهد یا حتی ممکن است کولر بسوزد. زیرا هنوز کولر تنظیم نیست و اگر کولر به جریان مستقیم برق وصل باشد، ناگهان جریان الکتریسیته با نوسانات زیاد وارد کولر می‌شود و در نتیجه، باعث از کار افتادگی کولر می‌شود.

با دست خیس نصب را انجام ندهید

یکی از مهمترین مواردی که به عنوان نکات ایمنی مرتبط با استفاده از کولرگازی یونیوا باید مد نظر قرار دهید، عدم نصب کولر با دست خیس است. کسانی که در کار خود تخصص ندارند، گاهی ممکن است با دست خیس یا دستی که عرق کرده است و رطوبت دارند، کولر را نصب کنند. این مسئله می‌تواند مشکلات زیادی را به وجود بیاورد. زمانی که دست خیس است، کنترل یونیت دشوار است و در نتیجه، ممکن است یونیت به پایین پرتاب شود و از بین برود. گاهی نیز ممکن است رطوبت به درون یونیت برود که در بلند مدت مشکلات زیادی را به وجود می‌آورد.

به دفترچه راهنما توجه کنید 

در ادامه بررسی نکات ایمنی مرتبط با استفاده از کولرگازی یونیوا، باید به این مسئله اشاره کنیم که توصیه می‌شود تکنسین‌های حرفه‌ای قبل از نصب حتما برای یکبار هم که شده دفترچه را مطالعه کنند. زیرا گاهی شرکت سازنده در دفترچه‌ها مطالبی را اعلام می‌کند که در نصب درست و اصولی بسیار مهم هستند و تمامی نصابان باید به آن توجه داشته باشند. با توجه به این مسئله، بهتر است در زمان نصب، دفترچه را دم دست بگذارید تا تکنسین آن را مطالعه کند.

کابل ارت را نصب کنید

یکی دیگر از نکات ایمنی مرتبط با استفاده از کولرگازی یونیوا که باید تمامی نصابان به آن توجه داشته باشند، نصب درست کابل ارت به زمین است. کابل ارت جریان الکتریسیته ساکن را به زمین انتقال می‌دهد و از تجمع جریان اضافه در کولر جلوگیری می‌کند. این مسئله فواید زیادی دارد. یکی از فواید کابل ارت این است که از آتش‌سوزی جلوگیری می‌کند. مسئله دیگری که باید به نصب کابل ارت توجه داشته باشید این است که این کابل اجازه نمی‌دهد که به دستگاه کولر آسیب وارد شود و بار زیادی بر روی ساختار آن، عملکرد کولر را تحت تاثیر قرار دهد.

آیا استفاده از کولر گازی یونیوا سخت است؟

یکی از نگرانی‌های کسانی که به دنبال خرید کولر گازی یونیوا هستند، در این باره است که آیا استفاده از این کولر آسان است. در پاسخ به این سوال باید بگوییم که شما می‌توانید به راحتی کولر گازی یونیوا را مورد استفاده قرار دهید و ریموت آن بسیار ساده است. اول، بهتر است تنظیمات مورد نیاز خود را بر روی آن پیاده‌سازی کنید تا بعدها تنها با دکمه تنظیم باد و خاموش و روشن کردن آن سروکار داشته باشید و بتوانید محیط خوبی را به وجود بیاورد. 

رعایت نکات ایمنی مرتبط با استفاده از کولرگازی یونیوا

همانطور که تا به اینجا متوجه شده‌اید نکات زیادی وجود دارند که به شما کمک می‌کنند کولر را به درستی نصب کنید. اولین مسئله این است که کولرو در زمان نصب به جریان الکتریسیته وصل نباشد و نصب درست و اصولی کابل ارت نیز بسیار مهم است. مسئله دیگری که باید مد نظر قرار گیرد این است که کولر را نباید در محیط آلوده و پر از گرد و غبار و مرطوب نصب کنید. زیرا ممکن است به ساختار  داخلی کولر گازی آسیب وارد شود و دیگر عملکرد مناسب نداشته باشد.